05 november 2015

vaknar inte...

jisses så trött jag är.... o det grå vädret gör det hela inte ett dugg bättre heller....

November är ingen favorit månad precis....

Gubben har ont med sitt ...o fått en sexig blånad i de nedre regionerna om man säger så ;)

jag har ont som fasiken i min tå men än värre i själva foten ...där tån sitter fast om man ska förklara det vettigt.... vet ju för den tån har vart bruten ex antal gånger enda tån jag inte kan vifta med... o jag kan spreta bra med mina tår ;p
hopplöst o få på sig en sko utan att det gör apont....

ja doktorerna gör ju inget av en sån skada utan den måste läka den tid det  tar...

Bjuder hemma Pappa/morfar på middag på lördag som Farsdag present..... istället för att åka i väg o få ont som tusan efter.... hoppas bara han öppnar upp sin telefon o läser inbjudningsmesset....inte lätt att nå han när han inte har telefonen på hela tiden..o kollar den!

ja just börjar ny Insulin behandling när den sprutan jag har nu är slut.... om någon dag alltså... äntligen kan jag få insulin efter blodsocker o det jag äter ...målet är i alla fall att det inte ska dippa dvs bli för lågt men heller inte ge rekyl o få för högt ett jäkla strulande kan bli kämpiga dagar innan man får det funka ...kommer bli en jäkla massa blodsocker tester de första dygnen....

Såg nyss på kunskapskanalen om DNA forskning föreläsning som var på släktforsknings-dagarna o fick ändan ur o beställde DNA boken...nu ska jäklar "pluggas" o begripa allt...nåja en del...

Nej lite kålpudding i magen o drömma om att nya bordet kommer hem....vår egna Julklapp ♥






1 kommentar:

  1. En sådan där pump är ju bra med inbyggd mätare för blodsockret.
    Ungarna på kneget har åtminstone en digital mätare för blodsockret...den förra ungen jag hade föredrog att ha en pump också.

    Tufft med foten där...det får ta sin tid...fast det hjälper ju inte...skitjobbigt :(

    Ha en fin Söndag nu.

    SvaraRadera