29 september 2011

lite forskning i generna....

efter att pratat släktforskning länge o farmor hittar jag ju på nätet=) även om ajg en dag tänker gå djupare i varje namn senare... så tänkte ajg att på farfars sida vet man inte mycket.....


tog 3 timmar på svar..... hittade min farfar....farfars far där kommer man inte längre för han var oäkting:( men hans mor tror jag har finare blod i ådrorna...... måste nog se om jag kan komma vidare med det namnet ...men hittar inget så här på studs....


farfarsmor kommer man lite till på....
farfarsmormor kommer från Norge=) visste det fanns norskt blod nånstans i ådrorna=)
farfarsmorfar hopp då tog det antagligen stopp där med som oäkting*mutter* hittade iof hans mor så ska föröka åt det kvinnliga hållet..... där kommer blodet från värmland


det var så spännande att jag tog 3 timmar till.....vet vad jag kommer göra under kvällen=)).....passar bra o bara chilla för magen är inte kul nu några dagar*suck*


ha det gott.... tipsa gärna hur man kan gå vidare.....



1 kommentar:

  1. Ja det är många som släkt forska finns ju programm på nätet för sånt men även föreningar som hjälper till o leta :)

    SvaraRadera