19 september 2011

kupong jakt....

vi har en massa tv kanaler bland annat en som heter TLC....
finns en del att glo på här..nu går en serie om att vara kupong knäppis...


alltså de  klipper alla kuponger du ser o sen shoppar loss...


programmet är från USA....o jag blir så fashinerad...*stavning?*
de klipper en massa kuponger  shoppar 2-3 stora vagnar....går till kassa  summan blir runt $1100  men de betalar när alla kuponger är dragna kanske $20???? eller så blir det plus minus noll i kassan??!


sjukt...jag får inte ihop den matten.... kalas naturligtvis för den som shoppar ju man får en massa saker...30 flaskor schampoo, 43 förpackningar glass. 36 förpackningar diskmedel
99 burkar majs osv.....
Nån som vet??  jag sitter i mina frågetecken
vem står för notan i slutet??? för om nått kostar 1000 kr..men med kuponger /papperslappar så betalar du 20.....nån måste ju betala för allt..eller...
konstigt att USA är bankrutt?? om man har den matten;)...


OBS dessa kuponger GÄLLER INTE!!! 
bilden är tagen på nätet för jag jagar inte kuponger:P

o sen alla som handlar så  där de lever i ett varuhus själva ..varor högt o lågt...hyllor överfulla med varor...allt från 100 pkt tandkräm till femtiellva miljoner majsburkar..... kul...noooo


men vi var o shoppade i dag en sak som jag hade blivit överlyckliga att få handla med kupong a´la usa...dammsugspåsar....dyra som satsiken men det skulle jag kunna bära hem 10 fpk OM jag betalade 100 kr:P..... kan knöla in de i garaget*fniss*


ha det gott.....
00059

2 kommentarer:

  1. Hahahahaha... ja du, den ekvationen låter ju inte helt bra!

    SvaraRadera
  2. De har säkert hittat kryphål hur kupongerna får användas. Det brukar ju t.ex. stå att man bara får använda en kupong per hushåll eller att de inte får kombineras med andra erbjudanden m.m.

    Hur som helst så är det ju företaget som får betala notan i slutändan eftersom de ger bort varorna mot papperslappar utan något reellt värde.

    SvaraRadera