17 januari 2011

glashalt

jisses vilken halka vi haft o en kommun som inte halk bekämpar under en söndag!
Så under sista promenaden för dagen med Tova rasar Gubben omkull....*suck*
kommer in dyngsur och kritvit om läppar o fejs:S...säger att " ramlade har nog brytit ett revben"
nope sa jag nott kan du brytit av men inte ett revben du andas inte som då (säger hon som brytit några ett par ggr)
gubben gick o la sig med några piller....
jag vågade inte lägga mig utan satt o vrikade o höll koll på läget....tills halv 1.....la mig ner i sängen o fick hjälpa gubben att lägga några kuddar under knäna...vaknade av en smäll på morgonen vid 5 av att han stog på knäna vid bingen....han sa efter att han skulle upp på muggen o svimmade av smärtan..... När vi kommer upp åker du till akuten sa jag..... När han kommer upp för lite frukost så säger han det rör sig här inne o pekar mot axeln*yyyyyh*

han ringde sjukvårdsupplysningen som sa att han skulle ringa 112 för ambulans...på ambulansen tycker de att man inte ska "utnyttja" en ambulans vid axelskador.....*suck* nehepp tänkte ajg det här blir ju kul föröka först få in en 115 kg klump i en bil men värre är att få ut en sån klump.... ringde sjuktransport taxi o det kom en buss så han kunde gå in o glida ner på ett säte...o här sitter jag nu..... o väntar. Lille bror kom iväg till skolan men store bror blev minst lika vit av nervositet så han får vara hemma i dag *tur han kan jobba in på onsdagar*

nej mot nån form av lunch....o så vänta på att gubben hör av sig

2 kommentarer:

  1. Usch, stackars gubben (och dig med förståss, för en kinkig gubbe ... ja, du vet!). Själv är jag tok-försiktig nu efter att jag drog omkull förra vintern och skadade revben på vänster sida. Hade ont i mer än tre månader och vill inte uppleva det igen.

    Kram, Gunvor

    SvaraRadera
  2. Men hua, hur är det med vår älskade elaking?
    Inget allvarligt hoppas jag?
    Kram

    SvaraRadera