02 januari 2008

Fyrverkerier

lite fuskad;) klonat in de röda krevaderna men även de har jag fotat;)
Klurigt men blev ju bra ändå många av krevaderan smällde utanför bild!! hmpf svårt att ändra med stativ. långtid o fjärrutlösare + att man står på en balkong o taken vill vara med en bit i bland*hmpf*

den röda kvasten ser helskum ut men den finns ju där så den får vara kvar......



Låååååång tid..... hade kameran ställd på Bulb sen räknade jag sekunder stängde slutaren efter olika tid allt för att leka lite..... den sista är nog en av de längsta tiderna men blev kul tycker jag.
försökte fota på frihand förra året blev inge bra nu har jag flera bra bilder reknomenderar stativ läge M tid Bulb o bländare mellan 8-11 manuellt inställt istället för autofokus,
Nu är det en himla massa dagar till nästa fyrverkeri tillfälle gillar färgerna som pjäserna avger men inte allt detta smällande i flera dagar innan nyåret.
God fortsättning på er alla o glöm inte titta in på fotokursen..... en vinnare är dragen=)

4 kommentarer:

  1. Åh jag vill också kunna ta dessa fyrverkeri fotona... skulle haft dig på msn så jag kunde frågat dig om hur jag skulle göra... får ladda över våra bilder och se om det blev ngt bra...

    SvaraRadera
  2. Så himla läckra bilder! Va duktig du är med kameran!

    Kram, Gunvor

    SvaraRadera
  3. God fortsättning!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Jag stod och tänkte på dina nyårsbilder vi tolvslaget.
    De här är helt underbara. *sitter o gapar bara*

    SvaraRadera