25 maj 2015

Fler bitar på plats..

började hänga upp tavlor o foton på väggen.

Var sugen på en släktvägg...nöjd nja behöver byta ramar på några so man får vägg ramat utan grejs på baksidan (för att ställe dem i en hylla).....på en av ramarna gick det o ta bort enkelt men på andra sitter det som berget vill ju inte ha sned ram eller ännu värre att de går sönder....
en bit på väg även om det kan bli bättre.....=) o några foton fattas Ett på gubbens pappa har gömt sig i vråna *hmpf* men det dyker väl upp.....

men lite kul har på farmor o farfar födda 1907 o 1909 har på deras föräldrar! OCH hittade ett på farmors morfar o mormor i en ask som var efter farmor=) Kristoffer Billström 1853-1927 på baksidan står det att det är taget omkring 1920....
Jag har ett utskrivet foto på Josefina Mellström 1840-1928 som är farfars farmor fotot är inte så jätte bra men man ser farfar i henne.....
Några foton på Mormor o morfar på morfar som barn utan för stugan i Gånsvik tyvärr inte det skarpaste bilden men jag känner igen stugan=)
Några foton på Mamma..som barn o när hon tog barnsköterske examen. några bilder på mig som barn
o naturligt vis en lite på mina ungar med ...dessa ramar ska med bytas så småningom....

Så här på bild ser det ut som de skulle kunna komma lite närmare varandra......får se om jag gör så svårt när man är solo o en höger arm som inte vill lyftas upp*suck*

tavlor för mig är hemkänsla fast får inte plast med de som jag hade förut ...men lite omordning är ju trevligt

återkommer om DNA forskningen någon dag har fått svar men behöver lära mig mer att tolka svaren=)


1 kommentar:

  1. Du får köpa en stoooooooor ram så kan du sätta bilderna i samma :)

    SvaraRadera