03 februari 2015

Åh så ringde telefonen......

Telefonen ringde o på andra sidan fanns min pappas kusin som jag bara hört namnet på...ja hon träffade  mig kanske när jag var lillliten men det finns inget i minnet....
Har ägnat en del tid att skriva snigelbrev till några av hans kusiner. Har ju fått kontakt med fler nu på det sättet.

Man blir ändå lite ställd innan hjärnan kopplar in alla "kontakter" vem? men när slanten ramlar ner....
Vi pratade en lång stund (måste bara ha en NY telefon där jag kan ställa ljudet här ju knappt nått:() men av det jag hörde var det så roligt.
Nu bestämde vi att så fort det blir vår o försommar ska vi träffas*tjohoo* fler svar på mina frågor alltså. Hon har en syster utanför Nypan o en systerdotter i samma stad som mig. inte klokt igentligen att vi inte träffats....i alla fall inte att vi vet om den andres släktskap.
Nu kan snön smälta det bli vår o lite vårvärme..ser fram emot dagen....... kanske kan vi få ihop några till av släkten det visar sig..... men kul vore det ju.

1 kommentar: