14 september 2014

Valdag!

Jag har gjort min plikt och rättighet att RÖSTA!


alltid en speciell känsla att få välja efter bästa förmåga och välja det man vill ha ändring på...visst man kan tycka att de flera partier i dag sitter som en klump i mitten:/ ja utom några få.

Jag är Idiolog jag röstar på en ISM .en ism som säger att alla är lika värda!
gul svart eller vit....ung eller gammal....sjuk eller frisk.....Gay eller straight ...man eller kvinna.... Ja helt enkelt lika värde.
och att de rika kanske måste ge för att de fattiga ska kunna få ex vård! och barnomsorg och skola

det kan jag aldrig rucka på det var det jag trodde på som ung när jag bildade min uppfattning av politiken i Sverige det var 3 ord som jag såg på någon demonstration på tv som väldigt ung som bildade min egen åsikt. den åsikten hade jag klar från det jag var 10 år. de var
Frihet jämnlikhet o Solidritet!
Och dessa ord känns OM än så riktiga och viktiga i dag som någonsin!

Jag är inte påverkad hemmifrån för vi pratade inte politik hemma mor hade en åsikt o min far en annan  så min åsikt är verkligen MIN egen åsikt. jo jag tror/står för Sociallism om man inte förstått det än:)


Har du inte röstat har du några timmar på dig! 

Blir en nervspännande Valvaka mot kvällen!

1 kommentar: