01 augusti 2014

husmoderstips

jag har snappat upp både här o då en del saker under åren ... just nu är det vätskedrivande utan att behöva köpa dyrt på hälsokost (annars finns det säkert bra saker där=))

att dricka mycket ..låter ju sjukt att om man samlar vätska ska man dricka mycket.....

vatten i alla ära  men det blir lite tråkigt i längden

juice på tranbär  fungerar lite som drivande men fick tips på
att göra att avkok på persilja. ha i lite citron som smak o dricka kall (tack Eva-Maria)
var inte otäckt fast min blev sur som .....f.....n ;)
 o fick nog springa någon gång extra på toan....

sen stödstrumpor!!! fick dra på mig mina igen efter några dagar då hettan var olidlig men de funkar faktiskt allra bäst om svullna ben. och förra sommaren när jag hade samma problem så var det det i första hand jag skulle prova då alla andra prover på va bra......o gå ner i vikt !! men det säger de inte för de vet att har man insulin är det lättare att trolla med knäna än att tappa några kilon:(

har man någon som kan massera svullna ben är det både skönt o ger lindring. man ska då tänka på att börja vid tårna sen trycka upp mot ben o knä....händerna runt fot/ben sen pressa som en tok=)

men glöm inte doktorn! han måste kolla så man inte har hjärt problem eller andra medicinska saker som kan vara allvarliga. att bli av med vätska genom extra toa besök är ju aldrig fel men glöm inte att det kan gömma sig andra saker bakom!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar