19 oktober 2011

66 dagar

66 dagar kvar till Jul.....och det går fort lite för fort kan man ju tycka....
Bilderna är inte mina!! de är tagna från internet!


Jag tänker göra en del hemma gjorda klappar i år och hoppas tiden hinner med det för igentligen kanske man är lite sent ute för det men får väl knåpa ofta=)...o sen får man hoppas att det uppskattas......för det är tyvärr inte säkert:(.....har råkat ut för det förr o nu skiter jag i dessa personer..... Själv tycker ajg det är de bästa klapparna....oavsett om det är en teckning...en burk sylt eller saft...bakade kakor ja allt hemma gjort uppskattas....av mig=)



I år blir det lite annorlunda i alla fall för mig för bara det där med att äta en knäck kan ju bli trubbel..nåja en klarar jag säkert men kommer få tänka en del...samma tänka lite extra innan man mumsar  hembakat.....ingen jul utan havrekex o gravad lax....som oxå innehåller en massa socker:/...rullrån.....hm får väl gnaga en extra grisfot kanske.....


tjillevippen

5 kommentarer:

  1. Du får surfa rundor efter godis du kan äta... finns massor gott som inte är fettigt och fullt med socker :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fniss... Var det mig du svarade? 66 dagar är inte så lång tid...

    SvaraRadera
  3. Jag vill inte ha jul ännu.. Än finns höstens både fägring o sköna dar - kvar o jag tycker vart o ett till sitt... men sen är det klart att det är HÖG tid att göra klapparna OCH vad är bättre än den klapp som kommer från DINA egna händers verk?? Det finns inget!!!
    Den som inte uppskattar gåvan som DU själv har åstadkommit skall ingen gåva ha. Alldeles rätt!!
    Kämpa du på med det egengjorda. Det är vad jag kallar hjärteklappar!!
    Ninnekram

    SvaraRadera
  4. Vill du ge mig ångest...jag har inte börjat med julkorten än och det är hög tid. Skämt åsido så längtar jag faktiskt efter julmyset.
    Kram annette

    SvaraRadera
  5. Ja 66 dar o det går fortare o fortare desto närmare vi kommer. Här blir det troligtvis inte så mycket jul inga barn hemma så vi kanske far iväg. O klappar stoppas nog i kuvert i år de vill ändå bara ha pengar barnen :)

    Finns mycket mankan göra som är sockerfritt :)

    SvaraRadera