15 augusti 2011

snart....snart....

Snart eller om en vecka då börjar rutinerna igen...upp tidigt...frukost..skicka lillebror med taxi
(hoppas taxi resorna för barnen löst sig...vi har i alla fall inte hört något annat.....skola o taxi bolag strular lite om resorna..blir spännande) 
Lillebror börjar NY skola ..... Hoppas han kommer trivas..han har ju tjatat om skola nu i 3 veckor;)




Storebror muttrar en del att skolan ska igång men samtidigt tror jag han oxå vill komma igång igen.


JAG vill komma igång...jisses sa jag det där???


jag vill kunna ta en promenad utan att gå i slowmotion för lille brors skull eller rusa i väg som en stolle i 25 meter...intervallträning ska ju va bra .....men..... ..... fara ut i skogen utan att fundera allt för mycket var man kliver.....


Vi hade vatten brist i fredags ( en matningsledning gick sönder) o nu måste vi koka vatten...... men vattnet smakar ju...eh...skit eller metall aktigt..jord.....första proverna var heller inte bra på vattnet men hoppas innerligt att det är bättre o dugligt i morgon...jobbigt att hela tiden tänka sig för....skölja frukt o grönt med kokat av svalnat vatten borsta tänderna o tänka på att ta med vatten från köket.... bara hoppas man klarar sig OM man skulle missa det kokta..........


lite lunch kanske.....sill o pärer...bäst o passa på med lite sommar amt...snart är ju hösten här..fast den kan dröja ett tag till tycker ju jag.


Tjillevippen
o du när du ändå är inne....LÄMNA en rad efter dig!! tack!!





2 kommentarer:

  1. Ja du sitter här o läser nu om vattenläckan o nu har det ju blivit en till verkar vara i arnö korset vid arnö gård säger sn hoppas du har vatten till jag kommer på kaffe eller ska jag ta med mig hihi

    SvaraRadera
  2. hoppas verkligen vattnet e tebax på onsdag.....hua om det inte är det*fyfördenlede

    SvaraRadera