17 augusti 2011

Förvirrad....

alltså längre ledigheter ställer till det..... för lilla minnet.....




eh det här med dagar o datum..... 
Vi sitter o pratar gubben o jag....
Jag säger att i morrn ska jag baka något mumsigt för ev kommer Kenneth o nått extra till fikat uppskattaas ju även av Lillebor o storebror.....


O Mannen i huset säger att det ÄR onsdag!!!!


Så jag bakade en liten kaka för trodde att var det onsdag skulle vi få lite främmat....o någe gott vill man ju bjuda på, 
....jag lite småstressad slänger i hop en kaka...


pju....inhandlar pyttipanna snabbt o lättlagat med tanke på vatten ..... äter.....stressar lite för det är inge kul när man får främmat o man står med disken (även om det är mor o far ...typ)


muttrar lite att främmat inte hör av sig.......;)        .klockan blir över 20.00 fikar.....


så i morse..... har köpt en sak på köp/sälj på fejjan.... skulle bestämma tid med killen kollar som snabbast i tidningen..17...pengar i morrn perfekt..... hade en tanke i skallen att den 18 var en torsdag......om den 18 är i morrn o det är torsdag i våra huvuden...... hänger ni med??


en stund senare säger gubben ahr du hört sopbilen i morse??? ehhhhh sa jag....(sopbilen kommer varje vecka på sommaren o den kommer på torsdagar) kollar lite mer noga i kalenderna som ligger framför mig...... att en dag fattas!!
onsdagen som skulle vart i går är i dag!!!!!!


NU vill jag ha ordning...... måndagar är måndagar o fredagar är fredagar....
O I dag kommer nog främmat......................


det finns vatten till kaffe.....det finns en bit kaka i frysen;) så Nu är vi i kapp i kalenderna igen=).....


Tjillevippen
O du !!! när du ändå är inne lämna ett spår efter dig! TACK!

3 kommentarer:

  1. Ja det är illa när kalendrarna är fel. Det räcker mer än väl med att det blir fel i huvet.. ??
    Men nu fick ni väl en dag extra?? Kanske såå man ska göra istället??
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  2. Jag blir också totalt "veckovill" när jag är ledig, och det brukar ta ett par dagar innan jag "landar" när jag börjat jobba igen. Jag tror att även hjärncellerna tar semester ;)

    Kram, Gunvor

    SvaraRadera
  3. Det är inte lätt det där... Och har man först snurrat till det så blir det ofta konstigt en stund framåt också... :) Jag längtar också till vardagen är här på "riktigt" .

    SvaraRadera