18 september 2010

Valdebatten i går....

**ännu ett litet politiskt inlägg så här dagen innan**

Under valdebatten i går räknade de rödgröna upp flera människor som råkat illa ut av den borgliga sjukförsäkringen..... ja det är väldigt många ....

och då har Fredrik R mage o säga att JAG vet EN!!
(tror det var så han så i alla fall hörde mina öron det;)...som är nöjd...
eh..hallå namn o telefon nummer tack o så kanske du kan skrapa fram några till som är "nöjda" tveksamt om du skulle hitta nån Herr R.... men ska vi leta namn som är missnöjda som står utblottade snart på gatan av era sjuka regler....kan du skjuta på valet för du kan få en hoper av namn... eller så går du in på sidor som redan protesterar mot detta ur sjuka system!

Hur i H***te kan en människa vara så dum att man tror att man kan leva på luft??

att man väljer att vara sjuk för att det finns en "vänlig" sjukförsäkrings form..... kan säkert ta alla som råkat! bli utförsäkrade under sista året att de inte VALT att ha ont....opererade .

Önskar man kunde vända på politikerna lite upponer o ruska runt lite...dels för att deras lön! ska ramla ut ur fickorna till de som har mindre dels för att de ska ha så ont att de inte kan sitta ner bakom ett skriv bord under lång tid ...ha har de tillräckligt ONT kan de ta sina rövar ner till tillverknings industrin o ta några veckors monotont accords jobb....SEN kan vi börja prata.....

JIsses är visst lite uppretad*mutter* o funderar faktiskt allvarligt på att ta upp den politiska tanken igen*mutter*

O JA jag HAR röstat! förtids röstade för första gången för gubben o jag resonerade då han jobbar natt valdagen att han kanske e så trött att det blir stressigt...Men lämna min MAKT att FÅ rösta gör jag aldrig så då är förtidsröstning ett perfekt verktyg=)

Tjillevippen

o i inlägget under jag har beslutat att skita i de som skiter i mig=)
oj blev en del lite halvfula ord men då skulle du höra de ord jag censuretat=)
besökare vid denna tidpunkt är: 76974

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar