29 september 2010

släkten är värst

inte så illa som det låter även om man kan ana även lite sånt=)

men min farmor finns på nätet och någon har gjort en släkforskning på hennes led bakåt.
Jag mejlade en kille tänkta att jippi vi kanske är släkt men det var vi inte om man inte räknar ingiften hit o dit o lite kors o tvärs*hahahah*

men han var så rar o skickade lite matrial till mig o jisses vilken massa människor....
o han sa att farmor var 5 männing med...Eh HOST Torbjörn Fälldin....*hahahah

har även hittat en annan "gubbe"(lika gammal som mig) som har samma släkled men man måste gå till baka tills hans farfarfarfarsfarfarsbrors syster eller nått sånt*asg* Den var jätte kul läsning men ack så rörig så den ska jag föröka bena ut.

De samiska rötterna finns där på några ställen men lite osäkert på att det är så nära som jag trodde (enl min bio far) så var farmor Samisk ...men ja vi får väl se...

Rötterna är ju i alla fall Ångermanland o se rötterna där är gamla som den....
mitten på 1200 talet!

Verkar inte finnas nån mördare i släkten men en som blev bragd om livet, en som satt på klockar frun*hahahahah*

Blir så faschinerad av att läsa..man har ju hört fader okänd...eller hur...men här står det MODER okänd*asg* eh...måste vart storken då....

Fortsätter läsa ..o 4 juliga kort är scrappade i dag...f

tjillevippen
skriv en rad gör tanten glad

5 kommentarer:

  1. Kolla tjocka släkten...får se om det kan bli tid till det i vinter..härligt höstlikt på din blogg..ha det..Maria

    SvaraRadera
  2. På 1800-talet är det vanligt också att det står både okänd fader och okänd moder på samma barn...

    SvaraRadera
  3. Tillägg: Detta gäller Stockholm.

    SvaraRadera
  4. Haha..vad underbart :)
    Älskar sådana släktforsknings grejor... läsa gamla kyrkoböcker är sååå roligt.
    När jag släktforskade så var vi uppe i Kyrkhult. Hittade en hel del om min släkt.
    Kul :)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Verkar till att vara en härlig blandning i släkten. Men ack så spännande läsning :)

    Härligt att höra att du är lite mer positiv och glad just nu.
    Sköt om dej :)
    kram Sanna

    SvaraRadera