19 augusti 2010

I går....

I går var jag uppe i Eskilstuna på återbesök av bröstet.

Läkaren tittade chockad på bilderna undrade hur många dagar jag legat inne med tanke på hur bilderna såg ut...4½ sa jag....
men sa läkaren såg skärrad ut du fick väl pencelin?..du har ju nekros o en blodförgiftning inget att leka med man kan dö av båda sakerna var för sig o du har haft båda på samma gång sa läkaren...
jo sa jag fick ju pencelin i dropp en massa förpackningar o sen en häst kur med mig hem..men sa läkaren hade du inte hög feber...jo sa jag men bara under de dagarna jag låg på sjukhuset..
läkaren chockad... sköterskan såg ut som en fågelholk=)..jag satt o skrattade......

Läkaren kunde inte begripa att jag inte behövt mer vård.....han såg bröstet i nuvarande skick o sa att ja..ärren blir ju mjukare med tiden.....

fortfarande chockad men tyckte jag gjort det bra som fotat de olika stadierna o han ville visa sina kolleger i dag på ett möte...han hade aldrig vart med om nått dyligt o nån som blivit frisk så relativt fort =)..bra läk kött sa jag o skrattade...

Jag hade min väninna Tina med mig för att hålla handen=) men det mötet med läkaren gick ju smärtfritt o han mådde nog mer illa av det besöket än jag gjorde.... Men att inte fått göra den "undersökningen" i Nyköping som det är 1½ mil till utan istället vara tvungen att åka 10 mil för är för mig ofattbart:/...... båda kostnad i pengar o tid...Sjukt

liten rapport för de som är intresserade o har ni andra läst ända hit så vet ni med=)
Ha det gott i regnet....ska plocka lite o dona... i morrn börjar gubben o på måndag ungarna...... Sen är vardagen över en igen:/

1 kommentar:

  1. Ja fy för, jag har ju sett bilder och det såg grymt ut! Glad att det gick tillbaka och att du mår bra igen!
    Massor med kramar
    Maya

    SvaraRadera