16 januari 2009

förbannade hundägare

som inte håller sina hundar kopplade OCH som tar en hund i taget när de är stora starka och kända bråkmakare kanske även munkorg!!

Var ute med min lille gamle hund i går o möter grannens. varpå den ena är lös men kopplar den i sista sekund sen tror hon att hon orkar hålla båda hundarna. de flög på min som tack vare mig blev hängade i kopplet så lång nu armen var. Tjejen far om kull NÄHE 2 monster fjuttig brud.... dålig kombination.

Hanen av de två har en mycket dålig resumé den har attackerat flera hundar, den är pappa till hunden som tog lille Tjalles liv för snart 3 år sen.

Nu väntar jag på mejl från polisen vad man kan göra för jag vill inte möta dessa okopplade eller munkorgslösa vare ensam eller med hund eller barn.

Jag fick tametusan ont i varnenda muskel för att hålla emot och för att rädda vår pälsboll. o jag är förbannad!!

3 kommentarer:

  1. Nähä vad säger du fy f...n för dessa "odjur", hur kan man dessutom
    ta valpar på sådana "mördarmaskiner".
    Ha det// Tjalles matte Tina

    SvaraRadera
  2. Ja man blir återigen beklämd och fullständigt frågande hur folk tänker o agerar egentligen! Som hundägare själv så räcker det ju att man går till sig själv (tycker jag iaf) - hade man vetat att där fanns minsta risk för ngt utfall från ens egen hund så skulle jag ju aldrig ens drömma om att ha den lös bland folk! Har inte ens min egen lös, fast jag vet att han inte gör en fluga förnär - för det vet ju inte andra när vi kommer + någon annan hund faktiskt kan hoppa på oss!
    Skriv gärna hur det går framigenom!
    Lycka till o tur ändå att det inte blev ett värre slut!

    Kram, Sonja

    SvaraRadera
  3. Det är tyvärr mycket svårt att åtgärda problemet, det är lag på att hunden ska vara kopplad, man kan få ett föreläggande om att hunden ska ha munkorg och såna saker . Men sen är det ju upp till hundägaren att göra dessa ting..... Tur iaf att det gick bra den här gången för er!

    SvaraRadera