07 oktober 2019

redan oktober...

säger det igen tiden rusar....
nu höst o ruggigt ...runt nollan flera dagar i rad så vintersula(vinterdäck på) bilen är snart på G
..
åkte på nått med magen antagligen inget smittsamt då alla andra klarat sig men den vändes ut o in...okul för kräkas är det värsta jag vet....
men det verkar som det var tillfälligt om än några timmar är okul med sånt elände så är magen o andra muskler ömma...visste inte att man hade så många muskler som är oträndade!! o tränas bara vis kräksjuka*hahahah


Fille är hemma sedan 2 veckor från dagligverksamhet...pga att de har haft problem med råttor o fick riva mer eller mindre alla i lokalen så tills det är fixat..han får vara hemma i lugn o ro..ja en mamma som tjatar då förstås*hehehe tyvärr kan det bli så länge som 2-2.5 månader....

trädgården är höstad o städad fick gubben att göra det så nu kan det bli vinter..ser inte fram emot o frysa men om 6 löner!! är det ju vår igen*hahahahah


Sugen på göra lite julkort men till vem ska jag skicka? skickar till de jag fått av..o det blir mindre o mindre för varje år..älskar att få kort lika mycket som att skicka men nån måtta får det vara..tappar sugen när man skickar o inte får tillbaka liten sak att glädjas åt.... skickar några varje år till nyfunna släktingar så några blir det ju alltid men ...tja ...
när folk inte ens behagar meddela att de bytt adress ...tja min energi säger stopp så då får det bli färre kort..... vill nån köpa så finns jag bakom flera eposter o facebook o här bara höra av sig... ;)

1 kommentar:

  1. Ja du...julkort har jag lagt ner...fast frugan håller i traditionen ännu även om även den är i minskande form.

    Magsjuka är ju ett elände...händer väl nån gång om året att det slår till men 2010 hade jag en som ännu har spåren efter sig kvar i mig...mediciner vid behov då jag får ont som skam ibland...magkatarr heter det väl...hade aldrig haft det innan.

    Råttorna breder ut sig minsann...måste väl bero på att folk inte tar hand om sitt avfall ordentligt...har massor runt kneget och många byggnader har fått saneras...alltså...de är hur många som helst...usch.

    Hoppas de får ordning på det på verksamheten där..

    Ha det bäst.

    SvaraRadera