29 december 2017

Ledord!

har en vän som under många år haft ett ledord under gångna året..olika ord vart år men som fyllt livet med att tänka till  kolla gärna in hennes sida Monnah <----- i="" l="" menyn.="" nk="" p="">


men istället för korkade löften som inte hålls mer en 5 minuter på nyåret*hahah om man ens har brytt sig så ett ord eller kanske två för att få ordning o struktur...hm

mitt ord borde vara nått som har med att göra min egen ordning o oordning främst i skallen ''min orolighet för ditten o datten...... att bry sig mer om mig själv om det så bara är en 5 minuters promenad...5 minuter med kameran fast maten borde står på spisen...har en viktig rutin för mat både för mig o för Fille men ibland kan det vara skönt o lämna över till gubben..kanske utmana han att våga mer vid spisen....

mitt ord vad det nu bli kommer antagligen efter januari när allt (förhoppningsvis) lagt sig med lss,  beslut får vara lite sen i det...
men mina funderingar är
*lugn
*struktur
*ordning
*nu
som monnah har valt..passa ju bra ..leva i nuet.....inte skjuta upp nått..... som så ofta så får vi ångra oss för det blev försent....

får fundera några dagar eller någon vecka.... alla ord är iof att leva i nuet i struktur o ordning*hahah

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar