09 november 2017

ny träff....

fick en ny träff i släktfoskningen som jag faktiskt inte kommit till än...o det blev ett woow o jaha då går ju släkterna ihop*hahahah* ingen som läste dessa rader begriper nått ;)

Ytterlännäskyrka

men de som följ o kommer ihåg har jag skrivit om att jag tyckt det vart konstigt att farmors o mormors eller morfars släkt inte gått ihop nånstans under de år man foskat i 1600-1900 en hel massa år ...o då jag finner släktskap med många som har rötterna i området så har jag tyckt det vart lite konstigt.... om inte annat släkt med släkten nått ingifte nån bit bort....

men nu har jag funnit en väg eller fick en träff som gav mig ett spår....

min morfars morfar hade en syster som gifte sig med en Horneus!.....

alltså min farmors morfars farfar morfar Jöns Horneus fick några barn... en är min ana Catarina hennes bror  Jöns Jakobs barnbarn gifter in sig i grenen morfar..... alltså en koppling hittad...

Kommer säkert hitta fler kopplingar då Horneus släkten yngla av sig ordentligt o många andra släkt led med vore ju konstigt om det inte finns fler kopplingar.....
men för nu blev jag glad i magen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar