12 juli 2016

Mitten Juli

ja sommaren 2016 kommer inte gå till historien som tidernas varmaste ialla fall..... tempraturen är nog varmare nån grad än förra åren men det är knappt. Det regnar inte lika mycket men mulet o risk för regn gör det lite klurigt o planera saker..... Pollen kyls så sakta ner...hm vill ju plaska lite till....
Prognoserna verkar vara svårbedömda har inte kunnat hänga ut tvätt en dag för är det inte risk för skurar på morgonen så är det det på eftermidagen o jag hinner inte ta ner halvtorrtvätt...o vad gör man av den då?...nej kör säkra tråkiga kort.....

på tal om kort

Lillebror kom över med några gamla album efter farmor o vår far tyvärr har jag ingen scanner så jag måste försöka fota av några av bilderna. Men så kul många som fått namn genom släktforskningen har nu fått ett ansikte. Kan nog bygga ut min släktvägg med några foton härligt.


farfar o farmor 1931
Sonen Jean Gaston 1½ år och lillebror Benny Ove Erling ganska Nyfödd
Bilden tagen våren 1931.... strax innan eller efter Ådalshändelserna.
Det kom en son till 1936 ....
Gillar farmors Frisyr ;)

1 kommentar:

  1. Älskar verkligen sådana där gamla bilder som har den tidens prägel.
    Fantastiskt :)

    Ja du..vädret i Sverige..inte mycket att säga...det "suger" rent ut sagt. :(

    Fasar för att komma hem nästa vecka, med min sedvanliga otur så snöar det säkert :(

    Men hur det än är...ha en underbar eftermiddag.

    SvaraRadera