06 november 2014

den första snön....

Vaknade i morse av att det kom ner stora flingor....
Gräsmattan på god väg att bli vit...


o vi som var tvungna att ta oss in till Nypan o hab för det efterlängtade adl intyget.... o jag o Felix sätter på oss gympaskorna inte så smart...så blöta om fötterna vi var.....

Slipprigt o köra tur vi tog lite extra tid på oss....de behövdes....

Felix ville bara titta ut genom fönstret när vi var på hab ...o hitta på bus.
sammarbetsvillig..nja sådär...tjatade (tur kanske att Elin på hab inte kan tecken=)...handla...åka bil..handla...NU....hela tiden hihihihih

Sen åkte vi upp på Rusta för att inhandla någon form av lyse/lampa/julbelysning till utsidan... hittade en fin gran...tror den blir fin o lyser upp vårt mörka hörn lite. men fixar inte till det förren närmare advent.... o Husvagnen ska får sig en liten färgglad slinga som blinkar o lyser upp dess mörka fönster.....
Jag o chefen...På vår bästa sida på hab....

Ja o nu är jag anställd=) heltid! så skönt både för min plånbok o för att kunna spara lite kanske...  OCH nu att få några pensionspoäng....inte dumt.
Så fort jag kommer igång med lönerna..dvs efter Jul så blir det till o gå med i facket igen.... Har ju vart Metallare....Handels o nu blir det Komunal. nej nu ska jag krypa ner under filt o kofta o tända ett ljus ....

2 kommentarer:

  1. Skönt för plånboken där...grattis :)

    Jag hoppas att dagens pensionssystem förändras till något liknande medborgarpension istället i framtiden..hela systemet slår så illa mot de lågavlönade...och alla med halvtid och vad det nu kan vara.

    Vi får väl se vad tiden ger oss när det blir aktuellt.

    Ha så fint :)

    SvaraRadera
  2. Vad bra att ni äntligen ska få intyget o bra att det ordnade sig med timmarna

    SvaraRadera