03 augusti 2012

Söker o forskar

jag grejar som vanligt vidare med mina rötter=). är ganska fashinerad över att de har hållt sig på ungefär samma ställe genom århundradena...
i alla fall på farmors sida=).....visst det har ju kommit in Valloner.....som flyttat uppåt men när de hamnat i området Ja då har de blivit kvar=)Även min far gjorde en resa söder ut i några år men slutade sitt liv i Ådalen. farfar jobbade några år efter kriget i Linköping men kom tillbaka hem igen....

Det är ett område max 6-7 mil i diameter om man skulle göra en cirkel.... graninge ytterlännäs i Norr till Härnösand i söder men de flesta o många på morfars sida finns i Högsjö Socken. än så länge är de åtskillda från mormot OCH farmors släkt men tror de finns samband.....släkten möts även i ytterlännäs/Hammar finns flera trådar i Grenarna härifrån med...Intressant....*hmm;)

O jag är nog på väg hem =) igen ...kanske. Bodde ju upp i Kramfors 80-81 men lessnade på min fars missbruk:/ ..men nu kliar det i skallen efter ett sommar hus...men kommer det blir för mycket måsten?? ska det i så fall ligga centralt eller i skogen?? många taknkar som ska redas ut för visst vore det trevligt att ha en bas när man oxå forskar=) men orkar o vill inte ha massa måsten...varje ledighet måste man upp ...varje lov osv..... jaja det löser sig....

tjillevipp

1 kommentar:

  1. hej Ann....längesen nu vi sågs på alltomscrap-forum.
    Hoppas att du har det gott!
    Jag undrar vilket TYPSNITT du skriver med här....

    SvaraRadera