31 maj 2012

Ploff.....

har kämpat med min övervikt hela livet....föddes som normal viktig på 3,5 kg men sen gick det uppför.... Som barn blev jag mobbad inte nog med att man var köttbullsrund utan man prata norrlänska med vilket gjorde att klasskamraterna hade roligt på min bekostnad:(.

Har provat det mesta i dietväg och kommit på att kolhydrater är jag nog allergisk mot! tittar på en potatis o vips ett kilo på magen..En fralla med ost Poff ytterligare nått kilo.
Körde hårt som tusan precis när vi fått storebror då rasade jag 15 kg!! Höll dessa kila + - något upp eller ner under 15 år....
Får blodförgiftning o några till försvinner...får diabetes o behandling för den o POFF några o lite till lägger sig som ett bälte..ja inte bara magen utan jämt fördelat:(
Skulle ju äta lite kolhydrater har ätit som förr alltså lite bröd...lite pasta o lite potatis o ris ...har tänkt på kolhydrater sista åren....JO tack för det rådet......

LCHF provade jag vintern innan diabets diagnosen o blev jätte sjuk! leverproverna var inte bra (kämpar med de än) visserligen en diet utan kolhydrater men en jäkla massa fett....
och en opration är inte i nu läget aktuellt..... har sett baksidor hos väninnor av en opration...tyvärr även sådana att de ej vaknat upp:(...så en op blir det inte! har nog med problem med hälsan än att skaffa mer.....

Nu har jag kommit igång med diet nummer 10.001

en blandning av GI och kalori...hoppas så mycket kolhydrater jag kan tänker på kalori massa grönt proteiner och en del frukt.

Upptäckte att mindre kolhydrater gör sig fruktsockret inte lika påverkningsbart heller kan alltså mumsa lite mer frukt även om man får tänka på det så är det sort skillnad.
kommer återkomma till hur o vad jag äter...så småningom.... kommer mäta mig även om jag kör lite vågen med för att hålla lite koll tänker köra detta några veckor se resultat och sen kommer det mer i bloggen!
men -4 på 14 dagar!! säger ju att det funkar.....och sockret har legat riktigt bra!

tjillevipp på er

3 kommentarer:

  1. Lider också av "Poff-åkomman". Hör gärna mer om hur det går för dig och vad du äter nu. =)
    /Bi

    SvaraRadera
  2. Va bra att det går åt rätt håll, alltid kul när man försöker o det fungerar :)
    vi ah rbörjat försöka vi med :)

    SvaraRadera
  3. Lycka till vännen. Känner igen det där med tusen olika dieter. Dock gjorde jag op för snart två månader sedan och är jättenöjd. Snart -15 kg och -5 cm i midjan hittills. ;)

    SvaraRadera