10 april 2012

kollar lite släkt...

hade ett uselt system på mina anfäder;)....tänkte att det här måste jag göra nått åt o samtidigt kanske söka lite åt sidorna...syskonen till förfäderna o mödrarna. Synd det är lite struligt att söka på levande människor men får ta det senare när vi kommer fram dit...den dagen...;)
hade i alla fall en ana som slutade ganska tvärt oäkting:/....


men när jag sökte om i går i ville veta mer följa bok efter bok så visade det sig att det var fel gubbe jag följt=)...min fanns betydligt fler av bakåt=)))  vilken lycka=) man måste vara super noga....o bättre att kolla en extra gång...


Vi har kanalen Viasat History på den går en serie om släktförskning vem är jag (gick på 4 an med svenska kändisar) men här är det engelska gubbar o tanter man följer).... Sist var det en Komedi snubbe som skulle leta sig bakåt..han visste att hans mormor kom från en förnäm släkt... det visade sig att den fanns baroner, earler bakåt..han var släkt med kungar o så poff gick hans ana ända ner till 1066 och Vilhelm erövraren...... Hur coolt som helst ju. o visst med en massa adel så kan man säkert komma bak en bit... 
tyvärr kom ju Ryssen till kusten i Sverige början på 1700 talet o brände ner Kyrkor o byar...många kyrkböcker försvann där:(....
o visst finns det en del böker kvar men de som finns från mitten av 1700 o bak går knappt att läsa...gisses vilka heroglyfer:/....


nosen mot boken....eller skärmen;)


tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar