05 december 2011

Julkort

Har skrivit adresser på årets julkort... När jag minns tillbaka så skrev  jag för 30 år sen nära 40 st julkort..... farmor ....mormor..farbröder...pappa de är bort sen många år... Nu är det knappt 10.....




För en massa år sen kom jag på att om man spar korten som man fick föregående år vet man vem som ska få i år...enkelt=).... 


Har skickat kort till några flera år men inte fått ett tillbaka.....dessa hoppar jag.
Några som man i flera år skickat till men helt plötsligt inte får något..hoppar dessa med... 
så finns det åtminstonde EN son jag skickat till under många många år men dels har det slutat komma och om det kom något så var  det känslan av ..javisst ja HON..... skiter i de med.... för om man inte menar det....why? bry sig??


har ett eller två frimärken kvar o kort finns ju alltid hos en kortmakare=)
skulle ett kort med ny avsändare hinner jag nog skicka ett kort dit för att önska gott slut i alla fall=))
 och några mejla kort får man med fast det är inte samma sak som att hänga korten på kylskåpet som en julgej=)
 tjillevippen!!

3 kommentarer:

  1. Ja skickar inga julkort alls förutom ett då till min gamla faster ananrs är det bara mailkort det blir så mycket billigare :)

    SvaraRadera
  2. Sv: Papper, alla dar i veckan. Sålde mina tygbakgrunder. Har dock slut på vitt, så jag måste inhandla mera :)

    SvaraRadera
  3. Sv: stora strl? Har du mönster eller hittat på själv?

    SvaraRadera