31 december 2011

året som gått..2011

tänkte göra en liten resumé över året som snart är slut och ett nytt är på intågande.


januari
 Januari var snöig och kall månad. Vinter blev lång började redan i november o fortsatte en bra bit in i mars.


 Februari: Efter lång tid kom jag igång lite med handarbete igen, fann glädjen i att hålla i virknål och stickor igen, och vips så hade jag skapat både filt o mössor....


 Mars: fick aldrig chansen att lära mig sticka med strumpstickor i skolan, tänkte att NU jäklar ska det ske...några trevande försök o lite träning blev det både vantar o ett par sockor!

 April: Snöns smälte och vi gav oss ut på lite fågelmatning i hamnen.
men ack vad det blåste kallt o ruggigt.


 Maj: I maj kom våren, värmen och livet tillbaka i rabatter och buskar.
Jag blev tröttare o tröttare och så här efter kan jag säga jag var osläckbar i min törst.....
 Juni: Filleman slutar 6 an o byter skola till hösten.
precis efter skolavslutningarna hamnar jag på sjukhus och de finner ut att jag har Diabetes, proverna visade dåliga resultat och nära att hamna på IVA. Insulinet som görs i kroppen är borta med 99% . Sockret högt och får börja med tabletter och insulinsprutor.
 Juli: åker ut i skogen och slåss med broms och mygg. lite blåbär till några pajjer får vi ihop. och familjemys i skogen är ju inte dumt!
 Augusti: Storebror fyller år men månades grej blev nog ialla fall en tur med båten Fiskeskär runt skärgården i Oxelösund. Filleman ville inte kliva av båten när vi kom in i hamn igen..... får nog planera en tur mot sommaren igen...
 September: = SVAMP oj vilket svamp år det är. plockar massor och Eric får nog för första gången en riktig skörd.


 Mina ben sväller o gör ont....
Köper stödstrumpor, handarbetar och gör en massa hemgjorda julklappar.


 November: Advent är redan slutet på November och innan dess ska lussebullar o papparkakor bakas.


 December: Hemmagjorda Gnomer/Nissar pryder inte bara mitt hus utan flera andra....
Jag fick av min söte gubbe det bästa och det jag absolut inte räknat med, en uppdatering av min stora Hobby...en Nikon 7000......eller som reklamen säger
I am Happy


sammanfattning: om året började kall o snöig så slutade den mild och grön. Kylan kom nyårsafton med hela -6 får se hur det nya året blir vädermässigt.
Jag har fått bättre resultat på sista provet innan Jul. Insulinet gör alltså verkan=) piggare absolut. första året på 2 som jag känt lust inför Jul.
Nyårslöften: eh hm...få armen bra...bättre o mer motion....kanske kunna minska en centimeter eller två....och fotografera MER!!


Gott slut på er!! så hörs vi in på Nya året!
hoppas ju att fyrverkerierna blir få men att jag får en bra bild på de raketer som skjuts---
tjipp tjipp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar