23 oktober 2010

kommer få.....

Sveriges renaste hem*asg* för vad ska man hitt på när man inte går ut i tid o otid för ett eller flera bloss??
Till exempel i dag.....frysen avfrostad.....Fönstren utåt av tvättade tar insidan
nån dag när barnen är i skolan=) har stukit lite ren tvätt..... visst städandet tar väl iof aldrig slut men kommer få det renare än på länge=)....lådor skåp ska få sig en ordentlige omgång var ju inte så länge sen sist flyttade ju för 2 år sen men ändå....Såpa doften sprider sig=)

tänkte faktiskt göra lite lång kok i matvägen oxå....pite palt*yummi* 100 år sen sist....
baka o sånt som ajg knappt gjort sista året:/...efter Jul ska en frysbox inköpas=) väntar till efter så några kronor får gå till juliga klappar istället=)....

I morgon är det en vecka man vart rökfri....
jisses igentligen tog första blosset när man var 10-11! 1973-74 visserligen inte så många bloss men ändå...... rökte mer från 1977-78..... sen höll jag uppe ganska länge..... tills jag började på ASSA i eskilstuna o alla runt mig rökte runt maskinerna...o efter några månader blev jag sjukskriven o då blev det som det blev.....jag drömde att ajg rökte .....blev helt tokig visst hade säkert missfall o annat sorgligt sitt till så jag köpte ett paket.....korkat jag vet men ....

man kan bara göra sitt bästa...... o vi verkligen försöker tur vi är två:P...som kan garva åt varandra o tokiga ideer o sug man får=)

tjillevippen....

2 kommentarer:

  1. Åhh vad duktig du är :)
    Frysbox är kanon, vår är alltid fylld Perfekt när man bakar så man kan ta upp när någon kommer på besök, ända som är problem är att det finns "möss" i min frys, de gillar speciellt kärleksmums och kanelbullar...haha.
    Ha en fin lördag!
    Hälsa!

    SvaraRadera
  2. Du är jätteduktig!! Du får gärna komma och hjälpa mig fixa i mitt hus. :-) Det behövs!! :-)

    SvaraRadera