04 oktober 2010

Juliga klappar....

eller Julklappar=) hittade så underbara tips inne på allt om scrapp....pysseltidningen på nätet=)
frågan är ju ska man våga lägga ut det som blir klart?..kan ju tänkas att nån av de som ska få ser o då blir ju hela den överaskningen, nått som inte länge är en överaskning*suck* får nog filufera mer om det=).....

Känns så skönt att pyssel lusten kommit tillbaka.
....och jag har lovat mig själv att inte köpa massa nytt utan få ut en del av det jag redan har i lager... åh det är ju en hel del=) men får se det så här även om jag sett mig trött på det så är det ju inte säkert att de som får något sett nått*fniss* eller så har de oturen att ALLA kort de fått sista 4 åren är i samma papper*hahahahahah* vore ju lite snopet förstås....

Annars...Blåser...som han med horn! men det regnar ju inte så tja.....man överlever väl=)

Gubben o jag var o fin åkte in till Nypan i dag=) alltid trevligt att göra en liten tur...
på OBS eller Coop hittade vi en räfsa, spolarvätska..o en liten jul klapp till fille=)
sen vidare till City gross..lever o en liten fjuttig! fläsk lägg men jag suktar efter rotmos o till det måste man ju bara ha kokt fläklägg till*mums. Hösten gör att man blir sugen på riktig mat..sån där härlig bonna mat=)

måste baka lite oxå hade tänkt bjuda Filles klass på fluffmumsisar men formen min är på vift...eller jag vet var den är det vet "lånaren" med men tydligen bättre låssas som ingen än ge tillbaka den*suck*.....får väl hitt på nått annat....eller skicka en räkning kanske...

Fluffmumsisar (mitt namn) är fluffiga saker=)...äggvita socker o gelatin som vispas i evighet rullas i kakao o cocos.....lite hårdare det som finns i slembollar(mumsmums) o super goa=)

nej mot pyssel bordet igen..ont i nacken man kan inte ge mig nu när lusten är tebax=)
tjillevippen

o en sak till...blivit lite biten av släktens historia vill veta mer.. lätt trodde jag hittade länkar till kyrkoböcker laddade ner o sen ser man inget...skulle ladda ner ett program för det men hur många saker som helst ju..undrar hur/var man lägger de i datorn nån som kan tipsa kanske=)

3 kommentarer:

  1. Haha... han med horn har lugnat ner sig här...
    Hehe, tänk om formlånaren är lika disträ som mig? Då har formlånaren glömt att han lånat det! Fråga efter den... det är lånaren som kommer att skämmas ;)
    Kramilikram

    SvaraRadera
  2. Här nere i Skåne så blåser det lagom och solen skiner :)
    Måste fråga...vad är fluffmumsisar??

    kram Sanna

    SvaraRadera
  3. Jag är också väldigt nyfiken på vad fluffmumsisar är!

    Kram, Gunvor

    SvaraRadera