02 december 2009

kyligt

Vintern kommer.... Vaknade i morse av att termometern visade -4 grader och det var vitt på backen. Inte av någon snö men av gnistrande o glittrande rimfrost.

Så vackert det ändå är....




Passade på att ta fram kameran då det låg kvar när solen stigit upp...Tänk Solen den har knappt visat sig under mörka ruskiga november o så börjar December så bra=). Man blir glad av sol man får lite ork...ska snart dra mig ut i köket för att baka några sorters kakor.


Jag har alltid gillat vintern massor av snö o kyla men sista åren bygger Jag upp ett motstånd mot vintern varje år...

kanske beror det på att kroppen inte gillar vintern lika mycket som hjärnan=) får ont av växlingarna i temraturer ont och stel av kyla och hatar definitift mörker på dagarna...

Det perfekta för mig vore året runt vinterns mörker och kyla på natten när man ska sova och sommarens värme på dagen*fniss* jahopp då återstår alltså sahara öknen eller nått sånt då?


Jag som fortfarande bär drömmen om att få flytta tillbaka till Norr...hur ska det gå? mer mörker o mer kyla.... Drömmar ställer ofta till det i skallen..vad vill man igentligen ?!


Nej mot köket o kaksmet för fira JUL är nog en av de bästa sakerna under året. Älskar att dona fixa känna barndommens smaker mot gommen. Stressar aldrig runt julen även om jag gör en massa saker till den men känner bara positiv stress det är väl en bra sak....

Ha det gott.... o ta det lungt i halkan...



4 kommentarer:

  1. Ja idag var det en härlig känsla..att kunna gå ut i den kyliga morgonen..se frost..och bara vara...Maria

    SvaraRadera
  2. Underbara kort...om man själv bara kunde.

    SvaraRadera
  3. Åhh...vill ha en kamera... min är helknas just nu, filmar så fort jag ska ta en bild :(
    Krame till damen

    SvaraRadera