04 november 2009

Den sista promenaden....

Keestorpets Entertainer MORRIS 1998-2009




Gamla vovven.....

Du var vår vän i 8 härliga år. Men gammal grå o skröpplig så förökte du ialla fall ge det mesta av dig själv mot oss alla. Vänligare hund får man säkert leta efter....


Redan för ett år sen trodde vi ditt hundliv var slut för höfterna gav vika men du gnällde inte så vi beslutade att ta en dag i taget....


Under hösten belv du allt sämre började pinka inne men tyckte att varje dag var en bonus...

men när promenaderna blir kortare o kortare vi märker att du sover allt mer så är frågan är det ett värdigt hundliv att inte orka busa? bara vill sova? och o pinkade inne direkt efter promenaden.......


Vi tog uppgiften att avsluta ditt hundliv med stor sorg men vi gör det rätta för dig vår vän.....

Sov gott lilla pälsboll vi kommer sakna dig......


Fille o Morris ute på en av de sista promenaderna under hösten..... Fillen var så mallig att få hålla i kopplet.... Nu Ska sorgen få läka sen tar vi tanken på en ny hund vän för framtiden....


Till råga på allt så har jag fått stämbandsinflamation så jag har talförbud... När man behöver prata men viska hemma får gå men hoppar telefoner o allt sånt någon vecka....

11 kommentarer:

  1. Beklagar förlusten av er kära familjemedlem, det är lite mer än ett år sedan Tutti lämnade oss.
    Jobbigt!
    Jätte kram till er alla.

    SvaraRadera
  2. Vi tänker på er o skickar en massa kramar, vet hur jobbigt det kan va.

    han var en stört skön jycke

    SvaraRadera
  3. Glömde ju namnet

    //Kenneth

    SvaraRadera
  4. Lilla Morris <3<3<3

    SvaraRadera
  5. Tårarna kommer...och minnen
    Varje gång e lika svår...
    Men vi vet att dom finns på andra sidan regnbågsbron...
    Maria

    SvaraRadera
  6. Med tårar i ögonen får jag beklaga förlusten av Morris!

    SvaraRadera
  7. Förstod att du var ledsen för något särskilt. Att förlora en vän är alltid det värsta som finns. Med tårar i ögonen skickar jag massor av kramar och hoppas du känner att de når fram. Tanken på den dagen vi inte har Laban längre.... Fy! Han är elva år nu och den hemska tanken klarar man inte av. KRAM!!! =(

    SvaraRadera
  8. Jo jag har läst det. Jag har skickat ett mejl till dem som förklarar allt!!.

    SvaraRadera
  9. God morgon :)
    Du har en Award att hämta hos mig och jag hoppas du antar utmaningen som följer med den :)
    Kram Maya

    SvaraRadera
  10. Nej men snälla... Dessa vackra hundar. Blir tårögd bara jag ser dina fina bilder. Mamma har ju genom åren haft tre keesar. Saknar dom så!

    Tänker på er och er förlust nu!

    SvaraRadera