07 juni 2009

Valdag

Finns allt för många som inte röstar i dagens val. Sorgligt tycker ajg att man inte värnar mer om demokratin och rätten till att få lägga sin röst allt för många värden runt skulle lätt ge sitt liv för en röst, att få säga det här tycker jag. Men valdeltagandet räknas bli lågt.
Svensken är ett klagande folk ...i personalmatsalen där klagas det villd på en det ena än det andra frågar man ska du rösta .."Ehhhh näääää" är det svar man får.
Men har man då rätt att gnälla o klaga på politiker och deras beslut??
Det är ju fåtalet av väljare som föröker göra en förändring med hjälp av ett val, som i Sverige är en rättighet likväl skylldighet att göra!
Jag väljer .....jag gör ett VAL.
Alltid när vi får tar jag chansen sen kan JAG gnälla över de andra som inte gör som JAG ville=) men jag Har gjort mitt val har DU???

Ha en bra dag...o du se till att lägga din röst!

3 kommentarer:

  1. jag har också röstat i dag...

    SvaraRadera
  2. Det är bra man ska ta tillvara på sina rättigheter

    SvaraRadera
  3. Johan och jag var och röstade, för Johan var det för första gången någonsin. Ha de.....//Tina

    SvaraRadera