16 oktober 2008

besiktningsskräck!

det måste jag lida av.
känner mig febrig dagarna innan, får hög puls och stora fjärilar (läs elefanter) i magen ungefär som när man ska till tandläkaren.
Och nu har årets begivenhet..eh besiktningen vart. Körde iväg i god tid till Nyköping för att bilen skulle få gå till " doktorn " och höra domen. kom in tidigd mådde illa av nervositet.

Killen som besikta sa att bromsarna var helt ok PUST det är ju det första man får göra...hu tänkte jag vad ska han nu hitta....

han kollade så hjulen var som de skulle tog en snabb titt under o säger jahopp..det blev blank papper i dag vi ses nästa år.....

INNAN pengan ramlade ner...... stod som ett fån några sekunder sen hoppas jag in i bilen gasade o for iväg..bäst att gasa lite så han inte ångrar sig.... så skönt! nu känner man sig både piggare o lättare i hjärtat*tjohej*



Så här ser mitt kylskåp ut!!! tomt och med eko... men imorgon ska det fyllas på för storhandling*dyrt* men äta bör man annars ....


Överaskningen som jag babblat om den kommer håll ut! det blev kaos bland de inblandade och struligt som bara den en massa arbete förjäves. Då kom 2 underbara personer på att AHA vi kör vår egen ide så nu är vi på G. men allt planeras från början. men vi är färre personer och röran blir mindre nu flyter det. och alla lyssnar till alla*så glad* nua ska alla bitar sys fast sen kommer det med stora rubriker jag lovar*

nä jobba jobba sen sova sova=)
Ha det gott.....

4 kommentarer:

  1. Härligt att du fick blankt papper :)
    Jo det är sant som du säger: "äta bör man annars"..Min kyl ser ut som din ungefär.

    Ta hand om dej
    kram Sanna

    SvaraRadera
  2. Va spännande! Jag väntar ivrigt! Och så finns det några frågor till dig i min blogg!
    Kram, Gunvor

    SvaraRadera
  3. "Här sitter råttorna och gråter" brukade min far säga när han öppnade skafferidörren. På den tiden fanns det skafferier, och skafferidörrar.
    Grattis till besiktningsresultatet! Vi var också inne och besiktigade idag, inga problem, jag var inte ett dugg nervös innan. Låna gärna vår SAAB -98 nästa gång det är dags för er besiktning. Konsten är annars att prata, prata, prata så besiktaren inte får en lugn stund.
    / Grannen T

    SvaraRadera
  4. OK, provar igen. Funkade inte att ange blogger-id. Nu inloggad. / T

    SvaraRadera