20 januari 2019

Nya Mål

inte så avancerat som det verkar men att ha några mål under året som man faktiskt kan klara... visst att gå ner i vikt vore underbart men lägger det åt sidan fortsätter taneken att äta vettigt o massor med grönt dår se om nått kommer ur det annars är det som det är...kan ju inte trolla (även om det skulle va kul)

men ett av målen just nu..Köp inte NY mat är upp det om finns i frysen!
o det finne en massa saker i frysen att kasta en bulle som blivit gammal har jag inga problem med i sig men när man känner att kött fågel o fisk inte kan ligga hur länge som helst är det ett mål...Ät städa ur o fyll på sen =)
Obs inte mitt frysskåp ;) 

ett annat mål ska bli rensa ur köksåpen! har en hel del kvar men när ryggen är med mig rensa ur gamla ölglas såna där stop som vi inte använt på massa år... har köpt o fått andra trevligare glas än dessa de ska diskas o tas med till Loppiset som dagligverksamhet har.... de har redan får både det ena å andra =)

nått sånt här..♥♥

älskar serviser♥ men har ingen plats tänkte OM jag rensar så kanske plats finnes*hahahah
skulle vilja ha en äldre loppis servis vit med kanske guld dekor 40-50 tal nånstans ..älskar fat med en kant inte dessa stora "pizza" tallrikar som maten ser okul ut på...de jag har åker nog ner till loppiset ;)


Min garderob är värre ;) hahah nästan

städa ur garderoberna.....undrar hur mycket kan-va-bra-o-ha man har inknölat i dessa sprängfyllda skåp??......  har tänkt fel hela mitt vuxna liv... bra o ha...finns den kategorin med men inte på gamla kläder som  dessutom har ett eller fler nummer för smått...Nej rensa  rensa kommer bli så nöjd!

Så plantor inför sommaren! Är på G..köpt roliga frön på lite annorlunda tomater, djungelgurka
o luktärtor..(bönorna förra året blev 3!! st så vi hoppar nyttigheterna o satsar på doft o lust ;))
ja tomater är ju ätligt.... björnbären ska finnas kvar rabarbern sattes ny förra året..vinbären ska få ny plats.... Jo kommer o finnas en del o göra mot vår o sommar.....

men det är MÅL som jag kan sjösätta utan att få ont i magen o spä på min magkatarr som lss o dess handläggare så snällt fixat åt mig.... Mål som gör att man mår bättre...hoppas på det i alla fall

Har du mål ?


1 kommentar: