26 april 2018

Seven years....

i juni är det 7 år sen jag fick min diabetes diagnos hade vart hos läkaren dagen innan o tagit lite prover mådde skit rent ut sagt han ringde upp på morgonen du ska in till sjukhuset nu du har diabetes...
ehhhh jahpp bara packa väska be far skjutsa in... väl inne togs om han på studs (aldrig hänt att man inte setat en bra stund i väntrummet.... men inte nu in på undersökning kopplades upp med både det ena åh det andra blev lite småskraj


fick reda på att mitt blodsocker låg på 25...jahopp o det betyder?? för en novis inte ett smack men hade lite koll för bästa vännen har diabetes o vi har pratat lite om sånt så begrep att det var skyhögt.

Var jätte sjuk kände mig ok men ...nära hamna på iva men fick dropp o små doser insulin, ett dygn senare var det nere på 15....fortfarande högt...

var kvar på sjukhus en vecka sen fick jag tjata mig hem...hade lärt mig ta sprutor o koll på bs apparaten läkaren ville inte släppa mig men dagen jag fick åka hem var det nere på 8....

har sen dess haft kontakt med diabetes sköterska o läkare o får beröm att jag äter bra o tar insulinet som man bör.... tyvärr åkte vikten upp det som jag gått ner under insjukning stiden jag som trodde ajg var duktig men insulin har en skiteffekt ..man lägger på sig igen...suck

då var mitt hbA1c över 130 !! Livsfarligt högt
har kämpat ner för varje år..... i dag låg det på 50! läkare nöjd jag skit nöjd =)
puls,blodtryck strålande levervärdet ok igen efter lite farliga värden, njurar ok för nu . så jäkla skönt!
diabetes typ LADA! autoimun  sitsjukdom men lärt mig leva med den men visst vore det najs o slippa sönderstuckna fingra o alla vackra blåmärken man får av sprutorna....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar