26 februari 2018

det blev vinter...

lite sent kan man tycke men sista veckan har vi haft nån cm snö...ganska många minus..men i dag öppnade himlens portar o det vräkte ner snö så pass att grabben eller gubben får skotta lite ...tack o lov minusgrader så snön är lätt....
men Jo det är fortfarande februari men nu börjar man längta mot vår..... ljuset har ju börjat återvända så det märks..ljust vid 7 på morgonen o ljust nu vi 1730...eller ljust o ljust men inte kolsvart heller....

Längtar till o få sitta i solen i lä njuta en kopp kaffe o bättre på fräknarna på näsan lite...



1 kommentar:

  1. Ja, tänk va! Vid jul gick vi och längtade efter snö, men nu när den är här är det ingen som har längtan kvar, haha. Jag kan inte låta bli att fascineras av snö, vind och naturens skiftningar under årstidernas gång. Trots det kan jag inte njuta fullt ut, för jag kan inte låta bli att oroa mig över väglag då nära och kära är ute och kör på vägarna. Jaja, nu ska jag ut och låta kylan bita i kinderna! Det blir nog ingen långrunda idag med både en del minusgrader och rejäl blåst. Hoppas du har en fin dag!

    SvaraRadera