12 augusti 2017

Augustimat!

kräftor eller Surströmming? o väljer det sist nämnda (för är allergisk mot kräftorna*hehehe)

Skulle nog kunna leva på kräftormen bara havs .. räkor musslor o surströmming ;) fast även om surströmmingen är mild mot blodsockret så är inte potatis o en bit tunnbröd det inte...tyvärr...


o utan potatis o en liten bit bröd känns det fjuttigt....o lite svårt att dosera insulinet är det med...Suck
fast man får väl "offra" sig någon gång per sommar för det vattnas ju i munnen bara man tänker på det*hahahah*
 år har det blivit 2 ggr i går surströmming (Oscar så klart) mandel potatis o gene tunnbröd med extra fiber o röd lök ...gott gott...

mycket imponerad av den äldre sonen som åt en ! jag rensade man mumsade o inte i fegis klämma utan på tallrik! Han åt en förra gången med...Mycket imponerad o glad att han gillar det. Fille tycker så där o han är så känslig i munnen att en ben kan ställa till det ordentligt så han mumsar köttbullar...

Fick ändan ur o beställde nya sängar till grabbarna...kommer bli fint i deras rum men måste vänta 14 dagar på leverans....men det går ju fort..... Skönt man kan beställa o få det hemlevererat =) måste nog ialla fall ta en ikea resa för att känna o klämma lite på småsaker för o få det som jag vill*hihih. men kan bli en trevlig utflykt mot hösten....

Skulle vilja fixa vårt sovrum med..väggarna är tråkiga...men osäker klarar ryggen nått...eller får man göra det på ren vilja?

Obs kommer frågor eller så bland kommentarerna svarar jag efter!
 så Om du vill ha svar kom tillbaka till sidan =)
 o 
En rad gör mig Jätte glad

4 kommentarer:

  1. Surströmming utan potatis skulle jag nog inte kunna acceptera...själv äter jag det jag vill...vet att det inte är så smart pga diabetesen och LITE tänker jag allt på det men ändå ;)
    Man ska ju tänka sig för men nåt måste man väl få unna sig. :)

    Ha det så underbart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja potatis är ett måste...brukar föröka äta det som är snällt men klart man måste få "slarva" o justera med insulin ibland...det är ju det som är att leva ..o livet vore bra mycket tråkigare ...

      Radera
  2. nja surströmmingen får du behålla :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. visst ja skulle ju sparat en till dig glömde det "flåt" =)

      Radera