02 juli 2017

Besökare

hörde det brummade... såg när den för upp mot taket undersökande att vi fått besök av en bålgeting.
Stor brummande o snäll. gav som vanligt tusan i fikat vi hade på bordet. o den lilla ettriga geting som stunden innan farit runt skallen på mig var som bortblåst.... Synd man inte kan dressera några för att hålla vakt*hahahah

Bålgeting  Vespa crabro

Började tvätta mattor i dag. har några jag vill få fina o rena till höst o vinter . barn pool med såpavatten för att sen spolas av med högtryckstvätten gör susen. O det doftar fantastiskt av såpa...
Men saknar Fenom det var super som rengörning av mattor o annat...
I dag var det sommar ute men Poolen är kall efter regn o blås dagar tråkigt hoppas det vänder nu så vi blir lite trötta på sommaren ;) lättare härda ut hösten då...


1 kommentar:

  1. Sådana dör flygfän kan jag lätt vara utan. Tvi vale.
    Men jag brukar hjälpa dem ut innan katterna får tag i dem.
    Blomkrukor och annat flyger hej vilt annars :)

    Bra jobbat med mattan där, får ta tag i det också tror jag.

    Ha det jättefint.

    SvaraRadera