28 mars 2017

nått med skärpan...

har några kamerahus... D 80 är min gamle tro tjänare, men uppdaterade mig för några år sen när gubben överaskade med en D7000.
En underbar kamera MEN tycker att skärpan inte sitter till hundra
är det mina ögon?, gluggarna?(objektiven) känns skittråkigt men nått är galet o måste luska ut vad.

På 7000 har jag försökt ställa in skärpan i programmet, men det är så svårt o känns som man fipplar runt bara...bättre blev det kanske....ska utvärdera båda kamerorna i sommar. Gämnföra glugg på en kamera i taget skiljer det är jag skakig eller halv blind...
Vet tyvärr att fler har haft samma känsla o problem med just den kameran*skittråkigt o dyrt då ett nytt hus inte är gratis....inte heller nya gluggar om det är där felet sitter...*suck

under tiden kommer antagligen trädgården stå i fokus. trädgårdens blommor o dess besökare....
Under några dagar nu har vi haft underbart väder =)
Sol o varmt tyvärr en del kall blåst men det är på G ....

Såg nått snabbt röra sig bland de gamla baden på bergsidan....
En större skogsmus...

Här vare Familjefest!

Misstanke om inkräktare...
(Spelar upp talgoxen på mobiltelefonen å de är upprörda i skogen=))


1 kommentar:

  1. Vackra bilder som alltid :)
    Specsavers är ett tips om du behöver glasögon, du får inte glömma att du både är gammal :) och har annat som kan påverka synen.
    Hälsa gubben
    borde väl snart va dags för en fika eller?

    SvaraRadera