08 december 2015

2 advent o på god väg till nummer tre....

heliga makaroner vad dagarna far förbi..... nästan så man får vind drag i nacken ;)
julförberedelserna går framåt..havrekex bakade o likaså sladdor o GOA som Fillen säger blev de med.

I morrn står rullrån på tapeten ...sen får vi se.
inte blir det 7 sorter som farmor hade...alltid i sin frys. har inte bakat alls sen vi flyttade i Maj*hahaha* känns nästan som det är dax o fylla huset av härliga dofter av kakor.... :p

Vädret är ju allt annat än Juligt...minusgrader i morse men nu flera grder på plussidan o tror tiom det regnar ute*suck* nog för jag tycker Julmögel är lite tråkigt men längtar allt efter lite nu..... efter Jul kan det ju kvitta....

Så här års saknar man de som inte längre finns bland oss.....
det har varit ett år av sorg då två morbröder gick bort....
saknaden efter mamma känns mer så här års..tänk om man kunde visa...låta smaka....dela tanken....
men det är många som sitter däruppe om det finns ett sånt ..förhoppningsvis är de nöjda med ens val genom livet.....

2 kommentarer:

  1. Så fina tankar! <3 Hoppas att huset får fyllas av kakdofter. Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Jag är så udda så jag bakar aldrig kakor. Har slutat med det för har jag sådant hemma så äter jag. Har jag inget hemma saknar jag det inte! Oj, kom på att i år ska jag faktiskt baka... tillsammans med ett barnbarn! Tänk vad man ruckar på sina principer när det kommer en ny generation i släkten... ;-)

    Önskar dig fina bakdagar!

    SvaraRadera