23 januari 2014

stjärtdödare ;)

har man inte setat på en cykelsadel på länge länge och man får infallet att göra det kommer rumpan vara mycket öm efteråt....... ;)

jag köpte en motionscykel för över 20 år sen. men vi flyttade o jag hade inte plats för den men det hade mamma...så hon fick ta den när hon gick bort förra året tänkte jag på min son att den kanske skulle hjälpa han att cykla...trampa o kämpa lite för hans cykel är så fruktansvärt tungtrampad att det vore bra om han hjälpte till lite.....
men icke motionscykeln var läskig.....

tänkte att man kanske själv skulle nyttja den lite....så här efteråt tänkte man why!!!

jodå skulle prova i går kom jag på bara gå bandet är lite tråkigt o kanske skulle det blir roligare att trampa lite med....

I dag gör rumpan ONT =) fast det är iof inte det som grämer mig mest utan axlarna!! jäklar i min lilla låda kan knappt vrida på huvudet o om jag var stel i mina axlar innan så är det inget mot i dag....

( jag har av diabetesen fått en diagnos som heter frozen shulders. Man kan få det om man vart med om trauma men det har ju inte jag o så kom man på att ...visst ja hon har ju diabetes..... bra att ändå ha en diagnos... o NEJ det går inte bota en del kan få hjälp genom en kortison injektion ...men den funkade inte alls på mig.... bara låta det läka ut. i länken står det at den läker ut o att man sen aldrig kan få tillbaka det...har läst annat för just diabetiker men vi får hoppas det läker
symtom: jag kan inte höja armarna. inte sträcka dem åt sidan eller över huvudet jag kan inte ha armarna framför mig i körposition (hålla en ratt) en längre stund då krävs en paus, jag kan inte klia mig på rumpa eller ryggslut det är stopp med smärta. att inte orka hålla armarna är så frustrerande går man med armarna hängandes så känns det då med.... att göra en sån sak som mammografi var ett äventyr.......frustrerande o minen på folk som inte tror man kan ha det så är ännuvärre!!)

 så nu blir det tabletter några extra o vila några dagar sen ska jag se om jag kan ändra styret något så det blir bättre*suck*

Sov urdåligt hela natten för det var så svårt att hitta en ställning där man inte får ont....tror ajg snurrade på bra för verkar som det blir 5 minuter i taget sen måste possion byte intag....oavsett jag sitter, ligger eller står:(..trots värk o allt så är jag ganska nöjd att trampat 3 km i går...det var lääääänge sen jag trampade en sån bit.

Har en riktig cykel i garaget tänkte föröka mig på den i sommar...men ska fixa en hjälm känns som det är en bra ide... bröt foten när jag cyklade till jobbet för över 20 år sen efter det har det inte blivit mycket cykel....

1 kommentar:

  1. Nog bättre med en "riktig" cykel, fast det så klart, är det vinter o snö så har ju en motionscykel sina fördelar ;)

    Morsan hade en sådan för många herrans år sedan, användes en gång innan den hamnade i källaren varpå den efter några år hamnade på tippen...morsan föredrog liksom jag soffan ;)

    Ha de bäst nu :)

    SvaraRadera