30 december 2013

Snart Nytt år..igen

ja då går vi mot slutet av 2013...ett jobbigt år på många sätt.....

En snabb tillbaka blick...

Mammas sjukdom o bortgång har varit en stor del av året, fast hon gick bort i Mars så har månader av sorg o saknad funnits i våra hjärtan o tankar.

Jag o gubben fyllde 50/50 i början av året. tacksam ♥ att mamma fick vara med.
vi fick resturang besök av goda vännerna som tog lite tid innan vi använde och då gjorde om lite... men kändes så fel att i sorgen lämna grabbarna hemma... i annat läge hade det vart perfekt;) så TACK.♥
 Vi har fortfarande inte vart o hämtat vår present från lillebror o familj ....vet precis vad vi behöver..bra med present kort=) så efter helgerna ska vi ta oss till en Järnia butik.

Efter en oerhörd jobbig vår var det semester dax o vi hyrde en stuga några dagar uppe i Ådalen. Blev så bitna av camping livet att vi nu sparar till en husvagn=)
Vi bytte bil så vi fick en med krok som första steg i den drömmen.....

Sommaren var fantastiskt med sommar underbart väder

tyvärr att kroppen i dess sjukdomar  varit slitsam under året. En del av diabetesen o en stor del stress har satt sina spår tyvärr fattar inte folk vad sjukdomen gör med kroppen. När armarna inte går att lyfta...en sån enkel sak som att klia sig på rumpan är en omöjlighet.... att jag måste vara skit duktig med mina tider. jag kan inte äta bara för att... Märker att jag ser sämre... mörker o läsa där det är dåligt med kontrast.... o denna jäkla trötthet....


Nyårslöften... njee. tror jag hoppar dem för har ju slutat röka ;)..... kan inte lova att dricka mindre visst mer motion kan ju ligga i det löftet förstås;)
funderar oxå på att skriva en matdagbok där allt skrivs ner vad jag äter vet att man inte kommer fullfölja....svårt att komma ihåg att få glukos värdet i telefonen (tur man dubbel skriver det*hehehe*

nåja det ordnar sig nog på ett eller annat sätt...

1 kommentar: