04 december 2012

Bakar....

Bakar o grejar lite. känns som allt tar extra tid i år..ingen aning om varför det känns så...för sakerna är ju som det är o bara göra det bästa av allt så länge det varar....typ.

Men vissa saker som jag gjort i massa år blir misslyckade:/
det går att äta men just det där toppen resultatet är inte där....rullrånen blev sega...får väl äta dom väl frysta då blir de spröda*hahahahah
fixad en låda till Mor...hoppas de inte blev allt för konstiga.....

Har en del måsten kvar..som Havrekex ett kex med gravlax på är liksom Jul för mig struntar i mycket annat men det måste bara finnas till Jul.
o ev testar jag ett nytt recept på rullrån med ....

Bondkakor o Brysselkakorna är klara till Fillens stora glädje=). skulle kunna slå in några Brysselkakor till den ungen o han skulle vara super nöjd=)

Fillen är hemma snorig, men han ska få trippen o pensla tänderna i dag som är bokad så är det gjort. under tiden ska jag handla lite mer smör...o mandelmassa..tänkte ge mig på beskvier. jag kan ju lukta på dessa socker bomber;) (åja en bit kan jag ta) ..tänkte göra dem ganska små lagom munsbit eller max två för att slippa kladd...vi får väl se om det blir eller om det blir som med pepparkaks huset,,,,, en ruin innan den ens var klar:(.....

tjillevipp.....

2 kommentarer:

  1. Känns för illa när det blir så men på det igen det kommer att lyckas.
    Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Kram

    Du vet att egentligen finns inga måsten :)

    Gör det som känns kul :)

    SvaraRadera