24 november 2011

Skriver lista...

till en pepparkaksdeg..gör alltid min egen deg o gubbarna i familjen får äran att baka ut. kanske blir det inte så tunna o gämna som om ajg gjort det själv men de är duktiga ...o hembakade kakor ska se hembakade ut...fast jag vill inte ha för tjocka ..inspekterar plåtarna noga*fniss*


det är en del kryddor som ska i en sån deg..doften som sen sprider sig*mmmmm


sen ska det ju till lussebullar...rullrån....bondkakor..brysselkex...funderar på madelformar/musslor som gubbarna skulle kunna baka men får se om ajg hittar ett recept som inte blir så jätte spröd.....


hur gör ni köper färdiga kakor...färdig deg eller gör allt från grunden???


jo jag ska med köpa lite deg tror jag till ett pepparkakshus....men vi får se ångrar mig säkert:P


tjillevippen

2 kommentarer:

  1. Allt från grunden är godast!
    Och musslorna är super spröda, vågar kanppt andas i köket :P
    Men frågar efter receptet :P

    SvaraRadera
  2. Kolla bloggen kl 10 och 12 i morgon ;)Puss

    SvaraRadera