17 april 2011

allvarligt....

Nu ÄR våren här...jo jag vet att det kan bli bakslag en bit in i maj men det blir bara för en dag eller två o det gör mindre.
I dag har jag en massa saker att göra..tyvärr sover gubben efter natt2 av 3 så man får inte skramla på allt för mycket. 
Altandörren är öppen sen 1 timme 15 grader på sol/altansidan.
göra listan för i dag helst;) men får nog dela upp lite till veckan


*putsa köksfönster o vardagsrummet på altan/baksidan *done*
*har fönstren på "framsidan kvar
*rensa rabatterna baksidan
*rensa rabatten framsida
*tvätta bilen
*få mannen!!! att plocka bort julbelysningen. slutar antagligen med att jag gör det vad kan det ta 5 minuter*suck*
*leta fram  skivan för skrivarprogrammet till "min" dator...o den är naturligtvis spårlöst borta*suck*
imorgon står storhandling på programmet...o pantning av pantflaskor jisses var ett tag sen... vi bäljer inte i oss så mycket dricka men har inte heller pantat sen innan jul......blir en del....sonens göra men ajg får köra han så han kommer fram med lasten=)


nopp tillbaka till nyttan...lunch.....pannkakor tror jag det blir nu....


tjillevippen

3 kommentarer:

  1. Hej hopp :)
    vad kul att se dig inne på bloggisarna :)
    Hoppas du får gjort allt det där... jag ska ligga på 4 ben i rabatten strax :P
    Ha et bäst!
    Kramar i massor!

    SvaraRadera
  2. Vackert foto! Lycka till med att göra-listan, men passa på att njuta lite av solen och värmen också.
    Kram, Gunvor

    SvaraRadera
  3. Ja skönt det börjar bli. Låt belysningen vara kvar är ju snart jul igen :)
    O skrivarprogram kan du ju hämta på nätet :)

    ha det gott

    SvaraRadera