28 april 2010

Rådjur

Vi har fått "husdjur"!
Runt knutarna kommer rådjuren fram..tack o lov har jag inte så mycket de gillar, som tulpaner så de håller sig några meter bort. Men varje gång man ser dem blir man lite paff för vi bor mitt i stan..eller nja nästan=) Den här geten ser lite tjock ut runt magen....lkanske får man se kid framöver=)

Ja just jag var med på ultraljud av lilla hund mamman Allis.... 4 valpar är det och kanske en eller två bonusar...spännande värre=) Nu är det bara o vänta på att de små ska komma ut några veckor till. Blir kul för nu får man chansen att följa valpen från dag 1. svårare blir det om det blir fler tikar:/..hur gör man då ole dole eller?
tror nog det löser sig o längtar till bli med valp igen=)

Jag har åkt på värdens jätte förskylning:/ jag som har grejor att skapa men under värsta nysnings dagarna så funkar inte det för orkar inte jaga papperslappar över allt;).....
Får väl som vanligt göra sakerna dagen innan=)

nej min droppande nysande o täpta näsa o jag ska äta nått till lunch innan sonen kommer hem från skolan..lite tur kanske det blir en kopp kaffe ute på altanen...soligt i dag men inte lika skönt som i går:/ men värmen är på G=)
Ha det gott...... Skriv en rad gör tanten glad....

4 kommentarer:

  1. Stackars dej, krya på dej=))
    Kram Tina

    SvaraRadera
  2. Hehe, dom ska man ha på tallriken inte i trädgården.
    Iofs har jag matat dem även i år med tulpaner, hyasinter och krokus :P
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Sådana husdjur hade vi också innan vi flyttade. Nu är de inte precis vid huset, däremot har vi harar där. =) Hoppas förkylningen försvinner illa kvickt!

    SvaraRadera
  4. Sänder en liten vårhälsning från Sennan..Maria o Katterna

    SvaraRadera