05 maj 2008

15 år...

För 15 år sen (1993):
hade precis gått klart florist utbildningen i Uppsala.
Vi bodde i ett hus på landet med höns o drömmen om barn fanns men vi visste inte riktigt hur.
Min farfar dog.


För 10 år sen (1998):
I dagarna är det precis 10 år sen vi fick beskedet att vi skulle få Fillen till vår familj.
En massa planerande o möten med soc.
I oktober 98 flyttade vi till oxelösund efter 12 år i Eskilstuna


För 5 år sen (2003):
Var vi familjehem till en tonårskille från Afrika.


För 3 år sen(2005):
Var vi utbrända av en syskon placering vi orkade i 11 månader. det tog oss över 2 år att vara tillbaka i livet igen
Började scrappa=)

För 1 år sen (2007 ):
kom tilbaka efter utbrändheten fick energi igen började minnas saker igen


För 3 månader sen (januari):
jag o gubben kom 5 år närmare 50 års dagen=)
Fillen fyllde 10 år*jisses*

Igår (4maj):
Var ute med Fillen gungade cyklade o gungade mer..o jag blir åksjuk av att gunga han ..men vad gör man inte för sina barn=)

Idag (5Maj):
Ute en lång promenad för att fota lite blommor ev orm på Femöre till mitt uppdrag som jag har med Skogsvårds förvaltningen

Imorgon (6Maj):
ska ut med kameran igen jagar grodor o ödlor men de är svåra att finna

Om ett år (2009):
har fått mer fotojobb. och blivit assistent åt Fillen så ekonomin ser bättre ut än i dag=)

Utmanar den som läser att göra sina 15 år=)
skriv en rad gör tanten glad


här finns en LÄNK till de bilder jag har till skogvårdsstyrelsen för den intressserade

5 kommentarer:

  1. Herragud vad länge vi känt varandra utan att vi lyckats träffa varandra ännu!!! Eftersom det är tio år sedan ni fick BB om Fillen måste det vara tio år och lite till...

    SvaraRadera
  2. vad kul att läsa....

    SvaraRadera
  3. Tänk så mycket man inte visste om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Är inte på inspirationsspan och tittar in hos dig för att se vad du har hittat på sedan sist. Det känns som länge sedan jag vart på ”span” men ibland så räcker inte tiden tid. Märker att jag scrappar som en kråka om jag inte är ute och hämtar inspiration från andra. Ha en skön torsdag.

    SvaraRadera
  5. Vad kul det var att läsa detta om dig, skall försöka att ge mig på denna utmaning måste bara damma av minnet lite.
    Hoppas att du får en underbar Pingsthelg. Kram

    SvaraRadera