26 november 2006

överaskad



igentligen ska väl detta till höra BRA DAGAR där under.....


Vann på mitt höst kort oxå:D börjar nästan bli lite bortskämd men oj så roligt det är.


Annars ja helg..med sovmornar åh vad jag längtar till jul lovet nu o få sova lite längre på mornarna. kanske beror tröttheten i att det är mörkt även mitt på dagen:S en hel soldag är nog ett tag sen det var fast ser lovande ut i dag åh då är man fast vid tvätt maskinen.....*suck*


Börjar klia i foto fingret oxå men i regn rusk o dimma vill jag inte ta med mig alla teknologiska saker ut med risk att man kommer hem med olika delar som skulle kunna till höra ett akvarium;)




Nästa helg blir det inne foto ialla fall..då är lussebullar,havrekex o peppar kakor på tapeten:)


även dessa eländiga rullrån jag bränner finger topparna varje år men de är så goda vem kan då låta bli;)




Här får du receptet på värden godaste Julbröd..tänk er det med en bit skinka på eller gravad lax*mums

Havre kex.
ugn 200-225 gr

½ kg Havre gryn
1 lit mjölk
2 hg strö socker
2 hg smält margarin
50 g hjorthornsalt
ca 1 kg vetemjöl

Gör så här
Rör i hop alla ingredienser, låt degen bli
hanterbar men inte för hård.
(precis så den släpper)
Kavla med en krus kavel till ca ½ cm tjock.
Ta ut mått ca 10cm cirklar brukar bli fint
går även att skära ut med en sporre.
Grädda ca 10-15 min till de får en fin färg.
ju tunnare desto knaprigare..
prova dig fram
Lycka till
Detta recept är från min mormor


Färdiga GODA resultatet* bilden är från förra julbaket*
Baka nu och ha en bra dag!

4 kommentarer:

  1. Bröden såg verkligen smarriga ut! Blir riktigt sugen på prova ditt recept :)

    SvaraRadera
  2. Det ser supergott ut. Jag får nog ta och testa ditt recept.
    kram Bammie

    SvaraRadera
  3. Ser super duper gott ut! Måste jag pröva....

    SvaraRadera
  4. Tack dessa ska provas. Kram Monica

    SvaraRadera